.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با چشمانی کاملاً بسته / سخنی با استاندار
وحید احمدی آرا
با چشمانی کاملاً بسته / سخنی با استاندار


 چند هفته از پیشنهاد عجیب و تاریخی او نمی گذرد . ابتدا فکر کردیم شوخی می کند و قرار شد خبر را با تیتر« آقای استاندار مزاح می کنند! » منتشر کنیم .
اما با گفت و گو با اصحاب و نزدیکان ایشان مطمئن شدیم که مهندس قهرمانی ، استاندار تحصیل کرده ی ما کاملاً جدی می گوید . متن خبر از ساختن جاده ی دریایی از آستارا به گنبد حکایت می کرد .
باز هم گمان کردیم منظور از جاده دریایی ، ساخت اتوبان یا مسیری کنار دریاست اما باز هم یکی از مسولان بلند مرتبه ی استانداری گیلان با تاکید براینکه مدتهاست این طرح از سوی استاندار طرح و در مرحله ی کارشناسی است تصریح کرد که این جاده قرار است روی آب و از وسط دریا ساخته شود !!
در آن مقطع زمانی ، بی هیچ حب و بغضی ، حتی بدون اظهار نظر این مجموعه به انعکاس نظرات مخالف و موافق پیرامون این طرح عجیب و دور از انتظار پرداخت و ...
گر چه به دنبال انتشار این نظرات در گیلنا حداقل چند روزنامه و نشریه ی مطرح گیلانی نیز به نقد و نظر پیرامون این خبر اقدام کردند اما هیچ واکنشی از سوی استاندار و یا مجموعه ی کارشناسانی که احتمالاً روی این طرح مشغول بحث و مطالعه هستند مشاهده نشد.
 حال می خواهم با همان استاندار کمی سخن بگویم . آقای مهندس قهرمانی مجموعه ی توانایی تحت مدیریت شما مشغول به کار است و مطمئناً عدم اجرای طرحهای مریخی همچون جاده دریایی مردم را از توانایی و توان این مجموعه نا امید نخواهد کرد هر چند ساده انگاری مردم و ارائه پیشنهادات اینچنینی به نظر در شان و جایگاه بالاترین مقام استان نباشد .
حال باید از شما پرسید که این مجموعه ی توانا که قرار بوده دو سر عظیم ترین دریاچه ی دنیا را به هم وصل کنند کجا هستند ؟ آن توان بی نظیر مدیریتی و اجرایی چگونه در مقابل برف پیش بینی شده بندری در کنار همین دریاچه تسلیم شده است ؟
آقای مهندس باور کنید این مردم نیازی به جاده ی دریایی ندارند ترتیبی اتخاذ فرمایید تا چند خیابان محدود بندر انزلی برف روبی گردد !
آقای مهندس قهرمانی شما احتمالاً تنها شبکه باران را تماشا می کنید ، آن هم بخشهای مربوط به گفت و گوها و گزارشهای همکارانتان ، شبکه ی باران هم به دلیل حفظ روحیه ی مردم و جلوگیری از ایجاد فضای یاس و ناامیدی از پخش اخبار ناگوار معذور است اما بعید می دانم که ندانید ظرفیت سردخانه ی انزلی تکمیل شده است !
 بعید می دانم نشنیده باشی که قایقران انزلیچی برای رساندن همسر باردار خود به بیمارستان انزلی او را با آن وضعیت در قایق نشانده و به بیمارستان رسانده است .
بعید میدانم ندانید ده روز از بارش برف گذشته و ده خانوار کپر نشین خزرویلا جانی برایشان باقی نمانده است .
و از همه مهم تر داد و فریادهای نماینده مردم بندرانزلی در مجلس که دیگر از فرط خستگی و بی خوابی صدایش در نمی آید را نشنیده باشی .
آقای استاندار ای کاش به جای جلسات پیاپی در کنار شوفاژهای گرم و سفر به انزلی با ماشین های شاسی بلند ، یکی دو تا لودر و گریدر از مرکز استان به این شهر می فرستادید .
فرماندار شما که تا چند روز قبل با افتخار از فراهم بودن امکانات اولیه زندگی همچون آب ، برق ، گاز و نان در انزلی سخن می راند نمی داند که در مقابل قطع برق 36 ساعته ی غازیان چه بگوید و چه بکند ؟
و عجیب تر آنکه شما نیز آن هنگام که نیمی از انزلی و بسیاری از روستاهای اطراف مرداب  در خاموشی فرو رفته است ، با گردنی برافراشته در صدا و سیما از جاری بودن برق در سیمهای انتقال نیرو در سراسر استان سخن می گویید . احتمالاً در آن هنگام بندرانزلی در جغرافیای استان گیلان محسوب نمی شده است .
الحمدا... به دلیل نبود برق بسیاری از هم استانی های ما در انزلی برق نداشتند که این مصاحبه ی دیدنی را ملاحظه کنند !
هر چند شما استاندار دولت نهم هستید . دولتی که رییس جمهورش در حالی که بسیاری از هموطنان ما در محورهای برف گرفته ی کشور جان باختند ، سربلند از همکارانش که حوادث اخیر را بدون هیچ تلفات جانی مدیریت کرده اند ، قدر دانی می کند ، هر چند شما نیز باید مانند رییس جمهورسخن بگویید ، اما از مهندس قهرمانی ، تحصیلکرده ی آمریکا ، اهل شعر و احساس انتظار می رود با همولایتی های خود صادق باشد ...
آقای استاندار ما مثل برخی همکاران شما بی انصاف نیستیم که اعلام کنیم برف سنگین در انزلی پیش بینی نشده بود ، نمی گوییم بارش سنگین برف تقصیر شما و دولت نهم است ! اما انتظار داریم حداقل با مردمی که ساعتهاست در خانه حبس شده اند صادقانه تر سخن بگویید .

آقای استاندار ، ای کاش آن هنگام که نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت را به انزلی آوردید تا از عملکرد شما دفاع کند ، غیر از مسیری که برای آمدن ایشان برف روبی شده بود سری به کپور چال و آبکنار می زدید تا باورتان می شد که اینجا یک متر و هفتاد سانتی متر برف آمده است !
آقای استاندار جلب حمایت آیت ا... قربانی و خرج کردن از مقام روحانیت را بگذارید برای روز مبادا ، الان مردم انزلی گشنه هستند .
باید منصف بود در شهر رشت نیز برف سنگین بارید و هنوز نیز قطع نشده است اما همدلی و تلاش مسوولین شهری توام با تدبیر مدیران مانع از این شد که مردم دچاربحران گردند اما اگر اندکی از این تدبیر و تلاش در انزلی رخ می داد ، اکنون وضع بدین گونه بود ؟
 بد نیست کمی شهامت داشته باشیم و مسوولیت برخی وقایع و نواقص را بپذیریم . هیچ کس منکر تلاشهای  شما و همکاران شما در بحران اخیر نیست . اما واقعا نیازی نبود که شخص استاندار و معاون عمرانی ایشان جلسه ی اضطراری در انزلی تشکیل دهند همان گونه که حضور رییس جمهور در مازندران ، مشکل  گاز این استان را حل نکرد !
 نیازی نبود و نیست که نماینده بندر انزلی با کلاه و چکمه کنار لودر بایستد !
نیازی نبود که شهردار انزلی از فتح شکوهمندانه و بازگشایی معابر اصلی انزلی سخن براند !
نیازی نبود که نیروی دریایی انزلی که به اعتراف و تاکید نماینده این شهر تنها ساعاتی با چند سرباز و یک لودر به کمک مردم  شتافت اطلاعیه صادر کند و از تلاشهای خودش قدر دانی کند !
مردم صبور و خونگرم انزلی تنها به همدلی ، اطلاع رسانی صحیح و به دور از دروغ و بزرگنمایی نیاز داشتند و دارند .
برخلاف اظهار نظر عجیب آن مقام بلند پایه ی استان انزلیچی ها «مامانی» نیستند ، برخلاف اظهار نظر فرماندار اداره هواشناسی پیش بینی برف عجیب و سنگین در انزلی را از چند روز قبل بارها گزارش کرده بود ...و بر خلاف گفته فلان مقام برجسته استان سگهای گیلان از هواشناسی دقیقی برخوردار نیستند !!
آقای استاندار هنوز دیر نشده است و به لطف دعای محرومان و گرفتاران هوا مساعد می شود ، کمی تدبیر ، مدیریت صحیح و عاقلانه و انعکاس صحیح واقعیتها به مردم و گزارش واقعی به مقامات ذیربط و دست اندرکار ، چاره نجات مردم انزلی است .
منبع :گيلنا


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.366 seconds.